Výlety

Po modré Po červené Po žluté

Česká Republika

Vyrážíme:
Nenáročný rodinný výlet, který nás zavede na vrcholek Boubína, jehož dominantou je dřevěná kosnstrukce rozhledny, ze které se nám naskytne krásný výhled do všech světových stran (jistě, že pouze za dobrého počasí).

Kubova Huť - parkoviště - 995 m.n.m.
Naše putování na rozhlednu Boubín startuje v osadě Kubova Huť, přesněji na hlavním parkovišti. Odtud se vydáme po modré. Ještě v osadě nás navedou na trasu obecní ukazatele. Projdeme okolo železniční stanice a zde se vydáme doleva. Po třista metrech se ocitáme na místě zvaném "Pod Basumskou loukou".

V tomto místě zahneme vpravo na lesní cestu. Po pár metrech pobytu na této cestě uvidíme po naší levé ruce pozůstatek z předválečné republiky v podobě vojenského bunkru. Ač by měla jinak, budova nás upoutá hlavně svým žalostným stavem. Všimneme si také, že nejeden "turista" si z ní udělal skládku... Od bunkru postupujeme vzhůru v ne příliš strmém stoupání až na křížení s asfaltovou cestou.

Basumské louky - 1055 m.n.m.
Místo se nazývá Basumské louky a my odtud budeme pokračovat stále rovně směrem vzhůru. Po zhruba dvoustech metrech mineme turistické odpočívadlo. Pokud jdeme s dětmi, je to vhodné místo na nabrání sil před stoupáním, které nás čeká.

Pod srní hlavou - 1195 m.n.m.
V úseku Pod srní hlavou nás čeká nejstrmější stoupání. Necelý půlkilometr se terén citeně zvedá. Je to nejnáročnější část výletu. Poté jde sklon cesty zpět k mírnému klesání.

Severní cesta - 1300 m.n.m.
1500 metrů je dlouhý úsek z Pod srní hlavy k dalšímu bodu našeho putování. Křížení turistických tras se nazývá Boubínská severní cesta. Zde zatočíme vpravo a pokračujeme dále po modré, žluté a červené turistické značčce. Nejprve vystoupáme po dřevěných schůdkách na ohraničený dřevěný chodník. Ujdeme 400 metrů a ocitneme se na dlaším rozcestí.

Pod Boubínem - 1352 m.n.m.
Pod Boubínem je místo, kde si odskočíme za spestřením našeho dnešního putování. Odbočíme opět vpravo na červenou trasu a vkročíme do lesa a v mírném klesání ujdeme 800 metrů.

Johnův kámen - 1296 m.n.m.
Poté uvidíme trojboký pomník, který vzdává holt Josefu Johnovi, slavnému lesníkovi, který se zasloužil o vyhlášení Boubína chráněným územím.

Vrchol Boubína - 1362 m.n.m.
Stejným úsekem se vydáme zpět na rozcestí Pod Boubínem. Odtud nás čeká již jen 400 metrů v nenáročném stoupání po žluté turistické značce. Poté se ocitáme u cíle našeho putování.

Na Kubovce

Modrá trasa  Naučná stezka Boubín
Červená trasa  Trasa Kubova Huť - Rozhledna

Top Články Informační e-mail Vytisknout článek

K tomutu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!